ליל שימורים | נבלמה המתקפה האיראנית: סיכום אירועי הלילה

    פנחס בן זיו 1 Comment on ליל שימורים | נבלמה המתקפה האיראנית: סיכום אירועי הלילה

    לא ינום ולא יישן שומר ישראל: מאתיים טילים שוגרו במהלך הלילה לעבר ישראל, רובם המכריע יורטו בהצלחה, חלקם מחוץ לגבולות ישראל. נזק קל נגרם לבסיס חיל האוויר בנבטים. מלבד ילדה שנפצעה בפזורה הבדואית בנגב, לא נגרם נזק לאף אזרח ישראלי. ארה"ב מבהירה כי לא תיקח חלק פעיל בתקיפה חוזרת על איראן. ראש הממשלה נתניהו: "יירטנו. בלמנו. יחד ננצח". חזרה לפעילות מלאה בנתב"ג

    כיפת ברזל צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לילה דרמטי במיוחד: מאות טילים וכטב"מים שוגרו מאדמת איראן לישראל, לראשונה אי פעם בהיסטוריה, ובניסים גלויים וחסדי שמיים, הצליחה ישראל בשיתוף ארה"ב ירדן ובריטניה ליירט 99% מסך השיגורים, ולמנוע נזק משמעותי.

    יצויין כי בשיגורים השתתפו אף עיראק תימן ולבנון.

    מספר פגיעות מועטות אירעו דווקא בשטחים ערביים, באום אל פחם, בפזורה הבדואית שבנגב, ובעמאן, בירת ירדן.

    פגיעה קלה נוספת נרשמה בבסיס צה"ל בנבטים, הבוקר מסר דובר צה״ל כי הפגיעה בבסיס נכשלה והוא פועל כעת במלואו. באופן חריג הוא אף מפרסם תמונות מתוך הבסיס עצמו כדי להוכיח את הכישלון האיראני.

    במהלך הלילה, לאחר בלימת המתקפה האיראנית, שוחח ראש הממשלה נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. השיחה הייתה קצרה במיוחד יחסית לאירוע כה משמעותי, 25 דקות בלבד. בשיחה הבהיר ביידן כי ארה"ב לא תיקח חלק פעיל בתקיפה חוזרת על איראן, והבהיר כי ישראל יכולה לראות בבלימת המתקפה – ניצחון.

    שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין: "ארה"ב אינה מעוניינת במלחמה עם איראן וקוראת לה לעצור את המתקפות הבאות".

    בישיבת הקבינט שהתקיימה הלילה הסמיכו השרים את ראש הממשלה, שר הביטחון, והשר גנץ לקבל את ההחלטה באשר לתגובה הישראלית.

    הבוקר כותב ראש הממשלה נתניהו: "יירטנו. בלמנו. יחד ננצח", מה שיכול להשתמע כסיום האירוע.

    גם שר הביטחון גלנט מסכם הבוקר את אירועי הלילה בנימת סיום: "העולם כולו ראה הלילה מי זו איראן, בלימת המתקפה הייתה מרשימה והביאה לפגיעות מועטות – עירניים וערוכים לכל תרחיש", ללא חזרה על האיומים שנשמעו במהלך הלילה על מהלך נקמה באיראן.

    בישראל חוזרים לשגרה בצורה הדרגתית, ובשעה זו נפתח לתנועה המרחב האווירי של ישראל, והטיסות שנדחו במהלך הלילה חוזרות לפעול בנתב"ג. נכון לעכשיו עדיין אין לימודים בכל מוסדות החינוך.

    כך או כך, הניסים הגלויים שנראו הלילה לעין כל, הוכיחו כי לא ינום ולא יישן שומר ישראל, ואין סיבה ממשית לפחד או בהלה. נמשיך להתפלל ולקוות לישועת ה'.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לכל מי שלא מאמין !!! יד אלוהים הגנה על ארץ ישראל ותושביה…99 אחוז הצלחה זה לא מקרה..זה השם רקם..רציתם ניסים גלויים קיבלתם כבל עם ועדה..וכל העולם ראה…לא ינום ולא ישן שומר ישראל…